Hardlopen op hartslag

Je kan er niet meer omheen. In de sport wordt er steeds meer gemonitord en ook in de hardloopwereld wordt er steeds meer met hartslagmeters

Lees meer »

Shinsplints bij hardlopers

Veel hardlopers hebben er last van: shinsplints. Shinsplints is een verzamelnaam voor verschillende blessures in het onderbeen, waarbij de pijn op of rond het scheenbeen

Lees meer »

Recovery Lab

Nieuw in de praktijk, de Recovery lab De Recovery Lab, een innovatie op op het gebied van herstellen na de training! Recovery Lab is een

Lees meer »
Hardlopen opbouwen

Beginnen met hardlopen

Je wilt graag beginnen met hardlopen of je bent net begonnen. Het is belangrijk om het hardlopen goed op te bouwen, maar waar moet je

Lees meer »

Hardlooptechniek

Voor bijna alle sporten is het verstandig om te starten met een aantal lessen. Tijdens deze lessen leer je de basistechnieken om de sport goed

Lees meer »

Achillespees Bursitis

Zoals in het algemene blog over achillespees klachten te lezen is, zijn er verschillende soorten achillespees klachten. Dit artikel gaat alleen over de Bursitis achillespees

Lees meer »

Human Tecar

Door ons werk met de wereldtop van marathonlopers hebben wij de Human Tecar tot onze beschikking, die wij bij Running Solutions nu ook kunnen inzetten

Lees meer »

Midportie achillespees klachten

Zoals in het algemene blog over achillespees klachten te lezen is zijn er verschillende soorten achillespees klachten. Dit artikel gaat alleen over de midportie achillespees

Lees meer »

Achillespees klachten

Achillespees klachten zijn veel voorkomende klachten bij hardlopers. De klachten zijn vaak langdurig en erg lastig te behandelen. Vaak zie je dat hardlopers zich geen

Lees meer »

Dynamische Warming-up

Een goede warming-up is belangrijk voor elke hardloper. Dit zorgt ervoor dat je de spieren goed voorbereid op de training die eraan komt en de

Lees meer »

Resistance bands oefeningen

Geen tijd voor krachttraining? Wil je de kans op hardloopblessures verminderen? Probeer dan eens onderstaande oefeningen toe te voegen aan je trainingsprogramma.

Lees meer »

Heupstabiliteit voor hardlopers

Last van terugkerende hardloopblessures in de lage-rug of de benen? De kans is groot dat je heupstabiliteit niet goed is. Lees hieronder hoe je zelf de stabiliteit van je heup kan verbeteren.

Lees meer »

Train een hoge pasfrequentie

Last van knieklachten, shinsplints of lukt het je niet om sneller te worden? Een hoge pasfrequentie kan helpen dit te verminderen! Tijdens de vele hardloopanalyses

Lees meer »

Voetstabiliteit voor hardlopers

Last van vermoeide voeten tijdens het hardlopen? Pijn aan de hiel? Zakken jou enkels naar binnen tijdens het rennen? Of heb jij platvoeten? Lees dan snel verder en vind de oplossing voor deze problemen, namelijk voetstabiliteit!

Lees meer »

Zweepslag bij hardlopers; de oplossing!

‘Tijdens het rennen schoot het ineens in mijn kuit! Ik heb wel vaker stijve kuitspieren maar tijdens het hardlopen vandaag is het zo pijnlijk geworden dat ik niet verder kon. Het schoot in mijn kuit en nu is het dik en een beetje beurs’. Herken je dit? Grote kans dat je een zweepslag hebt gehad! Lees hieronder wat een zweepslag is en wat je eraan kan doen om dit te voorkomen.

Lees meer »

Hoe gebruik je een foamroller

De Foamroller wordt in de topsport al lange tijd gebruikt. Sinds enkele jaren zie je de foamroller ook steeds vaker bij de recreatieve sporter. Dit is een goede ontwikkeling omdat er blessures van overbelasting mee voorkomen kunnen worden. Een paar minuten per dag gebruik maken van de foamroller zorgt voor een soepeler lichaam en minder spierpijn.

Lees meer »